رازهای دیجیتال مارکتینگ: راهکارهای فروش بیشتر

توصیه های دیجیتال مارکتینگ غالبا در خصوص جذب هرچه بیشتر مخاطب برای وبلاگ های شماست، ولی ما در این مقاله به بررسی روش های آن می پردازیم که چگونه بازدیدکنندگان از سایتتان را به خریدار تبدیل کنید.

مردم اول میخونند، بعد میخرند.

زمانیکه مشتری های بالقوه شما به وبسایتتون میان اصولا ۳چیز اتفاق میوفته:

  1. شروع به خوندن میکنن. توی این مرحله باید سعی کنید با بارگزاری مطالب جذاب، مردم رو متقاعد کنید شروع کنن به خوندن مطالب. برای این مرحله، همین که فرد ترغیب شه مطلبی رو بخونه کافیه.
  2. بازدید کننده ها  رو توی سایتتون نگه دارید. توی این قسمت باید سعی کنید بازدیدکننده ها به جای چرخیدن بیهوده توی سایتتون مطالب رو کامل یا حداقل تا نصفه بخونن.
  3. کسایی که شروع به خوندن کردن رو تا انتهای مطلب نگه دارید و سعی کنید اقدامات بعدی دیگه ای شامل ثبت نام در سایت، عضویت در خبرنامه، خرید و … رو انجام بدن.

اطلاعاتی که از تحلیل آماری کسب و کارها تا به حال بدست اومده ثابت کرده افرادی که این ۳ مرحله رو به طور کامل طی کنند با احتمال خیلی بیشتری از شما خرید خواهند کرد.

اما چرا؟

دلیلش خیلی ساده ست. زمانیکه افراد از محتوای تولید شده توسط شما استفاده کنند و از نظرشون محتوای تولیدی مفید و دارای کیفیت بالا باشه به احتمال بیشتری به شما و کارتون اعتماد خواهند کرد و محصولاتتون رو میخرند.

ما ده مورد از میلیون ها عوامل مهم و تاثیر گذار در وبسایت ها رو بررسی و بهینه کردیم و سه دیدگاه جدید رو هم برای اشتراک گذاری در این پست بررسی میکنیم.

جلب کردن مخاطبین برای خوندن مطالب

اول از همه باید به این نکته توجه کنید که لازمه جذب مخاطب داشتن مقدمه قوی برای شروع  هر پست خواهد بود.

یک مقدمه خوب باعث میشه مخاطب تا انتها با شما بمونه و احیانا اگر بخش هایی از مطلبتون خیلی هم جذاب نیس بازم به خوندن ادامه بده.

سه مؤلفه برای معرفی خوب وجود دارد:

  1. از مطالبتون به عنوان قلاب برای جذب هرچه بیشتر مخاطب ها استفاده کنید. خارجی ها به این روش Hooking. کتاب Hooked رو هم توی این زمینه میتونید بخونید.
  2. خیلی مطالب رو کش ندید و بیشتر به کلیات بپردازید.
  3. خواننده هاتون رو مطمین کنید که مطلبی که دارن میخونن دقیقا همون چیزیه که دنبالش بودن و واقعا واسشون مفید خواهد بود.

یکی از مواردی که در این زمینه خیلی بهتون کمک میکنه اینه که از جدول محتوا برای اول پست های سایتتون استفاده کنید. این کار هم به SEO سایت کمک میکنه و هم به مخاطب اجازه میده با یک نگاه ساده اطلاعات کلی و محتویات مطلبی که قراره بخونه دستش بیاد.

مخاطباتون رو مشغول خوندن نگه دارید.

به محض اینکه مخطباتون شروع کردن به خوندن وارد پروسه جدیدی از روش های جذب مخاطب شدید و این ۳ روش میتونه بهتون کمک کنه:

  1. بهینه سازی Drop-off
  2. تست کردن A/B
  3. آنالیز نرخ خروج

با استفاده از این روش ها میتونیم میزان ادامه دادن به خوندن توسط اشخاص بازدید کننده از سایت رو افزایش بدین.

روش بهینه سازی Drop-off

خیلی از وقت ها زمانیکه پستی رو منتشر میکنند مردم نیمی از اون رو میخونن و بعد نیمه کاره رهاش میکنن و میرن. برای پی بردن به این نکته می تونین از نقشه میزان اسکرول کردن (scroll-depth maps ) که توی سایت Hotjar.com هست استفاده کنید. این نقشه بهتون نشون میده که خواممده های پیجتوتن تا چه میزان پایین رفتن و مطلب ها رو خوندن. بعد از این کار، میتونین دیتای بدست اومده رو با نتایج حاصل از Google Analytics که بهتون میگه مردم چند دقیقه توی سایتتون بودند ترکیب کنید و به نتایج خوبی برسید.

روش آزمون A/B

این روش که تحت عنوان روش جداسازی هم شناخته میشه یه روش معروف مارکتینگه که برای مشخص شدن میزان تاثیر گذاری عوامل مختلفه. توی این روش یک محتوای مشترک رو به شکل ۲ورژن مختلف منتشر میکنید و بررسی میکنید که کدوم یکی از اونها تونستن بازخورد بهتری رو دریافت کنند. بر این اساس میتونید کارهای دیگه رو هم در ادامه به همین منوال ادامه بدین.

روش آنالیز نرخ خروج

این روش در واقع یک نوع روش آنالیز ترافیک سایته که مشخص میکنه چه تعداد از بازدید کننده های سایت شما، وبسایتتون رو ترک کردن و به یک ویسایت دیگه رفتن. توی این روش، تعداد بازدید ها از هرکدوم از صفحات پیجتون بررسی میشه و در نهایت مشخص میکنه کدوم بخش سایتتون برای بازدید کننده ها جذاب بوده و نرخ خروج کمی داشته و با بالعکس.

همونطور که از اسم روش Google Exit Rate Analysis مشخصه، برای استفاده از این ویژگی باید به گوگل مراجعه کنید!

همچنین میخوانیم:یازده مهارت ضروری برای یک بازاریابی موفق

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *