Trackinیک استارتاپ موفق

برونو  دیدیه مدیر عامل شرکت Trackin است ، یک استارتاپی که فناوری را برای شرکت ها یی که میخواهند در حوزه تحویل غذا وارد شوند  مهیا می کند. وی به سرعت MVP را ساخت ، ۲۵۰۰۰ دلار از ۳ کارآفرین برتر فرانسوی بدست آورد و با مبارزات مختلف بازاریابی شروع کرد.  در یک سال پیش ، ماهانه ۱۶۷،۰۰۰ دلار درآمد داشت و از آن زمان تعداد آنها را چند برابر کرده است!

در ادامه بخشی از مصاحبه برونو را در اختیار شما قرار میدهیم و به بررسی Trackin میپردازیم.

برونو دیدیه

بیوگرافی برونو دیدیه:

اودارای مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر است، و در ۱۲ سالگی آموخته که چگونه رمزگذاری کند و از کامپیوتر استفاده کند. در۱۲ سالگی اولین بار وب سایت خود را منتشر کرد. در آن زمان XHTML خیالی بود و JavaScript ENEMY بود. اوهمچنین هدایت تیم های بازی های ویدئویی که در صدر صحنه فرانسه بودند برعهده داشت.

او در رابطه با شخصیت خودش اینگونه میگوید:

با اینکه  من یک اهل تکنولوژی   هستم ، من همواره یک شخص مردمی بوده ام و به من این امکان را می دهد تا ضمن ایجاد روابط مستقیمی با افرادی که به آنها احتیاج داشتم محصولات را بسازم و مهارت هایی را که ممکن است برخی از تکنولوژی ها نداشته باشند ، بدست آورم.

من در حال حاضر مدیر عامل شرکت Trackin هستم که این فناوری را برای هر شرکتی که شروع به کار تحویل غذا کرده است  مهیا میکنم. MobyDish امروز تمرکز اصلی ما است. MobyDish یک سرویس آنلاین پذیرایی کامل برای شرکت های ۱۰ تا ۱۰۰۰+ نفر است.

Trackin

چگونه  Trackinساخته شد؟

ابتدا به دنبال نام مناسب ، دامنه مناسب ، طراحی درست بودند.

برونو در این باره میگوید:

من این ایده را به چند نفر منتقل کردم و با  یک دوست تصمیم گرفتم به عنوان مهندس باطن / DevOps همکاری کنم.

بعد از گذشت چند ماه  ازساخت MVP ، من برای دیدار با رستوران ها ، جمع آوری داده ها و بهبود فن آوری و ویژگی های من سفر کردم  اولین باری که سعی کردم محصول را به رستوران ها نشان دهم ،اضطراب زیادی داشتم. احساس می کردم کودک من ، ایده ها و محصول را برای اولین بار مورد قضاوت قرار می دهد. خوشبختانه ، مردم آن را دوست داشتند.

سپس ، برای مقیاس کردن و برای استخدام برخی افراد نیاز به یافتن پول داشتیم. ما در برخی مسابقات ملی فرانسه پیروز شدیم ، از دولت پول دریافت کردیم ، وام ، بانک و سایر جوایز اروپایی که برای استخدام افراد به ما کمک کرد.

متأسفانه ، دوستم تصمیم گرفت تا استارتاپ را ترک کند تا به جای Trackin روی شغل تمام وقت خود تمرکز کند.

با وجود همه هیجان اطرافم و شناخت من از فضای غذا ، تصمیم گرفتم نقش او را نیز بر عهده بگیرم و به عنوان بنیانگذار انفرادی در Trackin کار کردم. پس از شش ماه پیشرفت و انتشار مطبوعاتی ، اولین قرارداد با  مشتری پرداخت کننده خود را بسته ام (که حتی یک رستوران نبود بلکه یک شرکت تحویل الکل در شب بود) و همه چیز واقعی شد. من رسماً شرکت را استخدام کردم و کارآموزان را استخدام کردم تا کارها ادامه یابد.

نسخه اول خوب به نظر می رسید اما برای استانداردهای فعلی من بسیار بد است و نسل جدید کارمندان قادر به استفاده  راحتی از آن بودند. من همیشه از نشان دادن این محصول به شخصی لذت می بردم و فقط به این موضوع خیره میشدم که چگونه فرد با آن تعامل برقرار می کند ، در کجا می جنگد ، چه سؤالی خواهد داشت … در آن زمان هنوز ابزار آنلاین برای ضبط وجود نداشت.

رشد محصول:

فقط در مورد راه هایی که کاربران شما می توانند به شما توصیه کنند بیاندیشید فکر کنید و باعث شوید کاربرانتان نسبت به محصول شما احساس خوبی داشته باشند سپس هنگامی که آنها احساس خوبی  پیدا کردیند، آنها را دعوت کنید تا در مورد محصول خود با شخص دیگری صحبت کنند! من همیشه از مثال Candy crush استفاده می کنم. مردم عاشق بازی کردن آن هستند زیرا وقتی بازی می کنند ، نسبت به خودشان احساس خوبی دارند. این بعضی اوقات بسیار آسان اما چالش برانگیز است ، و مهمترین و مهمترین آنها ، تقریباً برای هر کاری که انجام می دهید ، انیمیشن و تبریک می گیرید. بازی باعث تمجید از اعمال شما می شود!

برونو رشد محصول را در گرو رضایت مشتریانش میداند :

من همچنین دوست دارم دیگران را بخندانم تا احساس خوبی نسبت به خود نشان دهند بنابراین اعلان های موجود در Trackin بسیار خنده دار و متفاوت از آنچه شما در SAAS استاندارد می خوانید هستند.

 به دست آوردن حس بهبودی ، به ویژه در مورد فروش شگفت آور بود. پیدا کردن جمله مقدماتی مناسب برای گفتگو با یک مدیر و کارمندان فرعی ، آگاهی از اینکه چه پاسخی باید بر اساس سؤال ها داده شود ، قادر به خواندن نگرانی افراد ، دیدن واکنش های آنها به ویژگی هایی که می دانستیم آنها دوست دارند … بودند. همه احساسات عالی…

mobydish

امروز با MobyDish ، من دوست دارم که مشتریانی از Silicon Valley (که برای مقابله با بهترین محصولات) از مشتریان با ما استفاده می کردند را بشنوم که چگونه آنها از همکاری با ما با شرکتهای VS مانند Doordash ، Caviar یا دیگران لذت می برند. از آنجا که این شرکت ها میلیون ها نفر جمع آوری کرده اند و صدها نفر هستند ، وقتی ما فوق العاده کوچک ، سودآور و عمدتا مورد حمایت فرشتگان هستیم و هنوز هم شرکتی هستیم که آنها را دوست دارند. واقعیت خنده دار دیگر این است که برخی از بزرگترین VC ها در سیلیکون ولی که در این شرکت های مواد غذایی سرمایه گذاری کرده اند واز MobyDish برای تغذیه خود استفاده می کنند.

برونو و چلش های Trackin:

آخرین بزرگترین چالشی که با آن روبرو شدم این بود که در فضای غذا قرار بگیرم. ما اواخر بازی آمدیم و انسانها واقعاً هدف نیستند … پس از انجام برخی سرمایه گذاری های بد و بعد از شکست برخی شرکت ها ، (به دلیل عدم وجود مدل های تجاری و رهبری) ، ناگهان مواد غذایی به بازار بدی تبدیل شدند. که من را وادار کرد به جای اینکه از میانبر VC استفاده کنم ، یک تجارت پایدار و سودآور ایجاد کنم. اما در پایان کار ، ما را نیرومندتر کرد و برای مقیاس کردن ، پایه های محکمی داریم!

برونو طی مراحل ساخت و رشد Trackin ، بدترین اشتباهاتی که مرتکب شده را عنوان میکند:

چندین مرتبه مرتکب اشتباهات بزرگی در استخدام شده ام ، هرچند که همیشه به پایان رسیده ام ، زیرا فکر نمی کنم با جنگیدن با مردم برای نفس خود به چیزی برنده شوید. و من مردم را بیش از مدت طولانی در تیم نگه می داشتم که می دانستم آنها عملکردی ندارند.

برخی از افرادی که در تیم trackin فعالیت میکردند

برخی از اشتباعات برونو در مسیر Trackin:

در رابطه با اهداف اول خود با Trackin اشتباه کردیم. ما می خواستیم این محصول را برای زنجیره بسازیم ، اما شروع به صحبت با مشاغل کوچک کردیم ، بنابراین ویژگی هایی را بر اساس بازخورد آنها ایجاد کردیم ، سپس زنجیره های منتخب  ما را به عنوان هدف حس می کنند ، اما به ویژگی های مختلفی نیاز داشتند و چرخه فروش طولانی تر داشتند. پس از تلاش برای فروش به زنجیره ها  و صحبت با سرمایه گذاران  ، فهمیدم که برای ایجاد یک تجارت محکم باید به مشاغل کوچک بفروشیم.

اشتباهی دیگر که مرتکب شده ام این بود که وقت زیادی را برای گرفتن پول از دولت ، وام و مسابقات اختصاص دادم. به این دلیل که شما در مسابقات برنده می شوید که مشتریان نشان دهند ، محصول شما را دوست داشته و به شما پول پرداخت می کنند. داشتن مقالات مطبوعاتی و به دست آوردن اعتبار از این رقابت ها فقط خوب است اما این یک استراتژی بلند مدت نیست. این هنوز یک اشتباه رایج است که توسط کارآفرینان تکرار میشود این پول به من کمک کرد تا مردم را استخدام کنم ، اما مدارک مورد نیاز برای آن و هنوز هم امروز به ارزش آن نیست.

نگه داشتن افراد بیش از حد طولانی در تیم خود وقتی می دانید که آنها مشکل ایجاد می کنند یک اشتباه بزرگ است. من سعی کرده ام  به افراد زیادی را کمک کنم و تغییر شان دهم ، در بعضی مواقع شما نمی توانید به همه کمک کنید و نیاز به استخدام افرادی دارید که چیزهای خوبی را از روز اول به خصوص در یک استارتاپ بدست آورند. سپس در یک شرکت بزرگ می توانید برعکس عمل کنید.

آخر اینکه ، به عنوان بنیانگذار شرکتی قبل از Trackin ، من این محصول را با مهندسان و مدیرعامل خود ساخته ام بدون اینکه واقعاً با بازار صحبت کنم. تقریباً یک سال را صرف ساختن محصولی کردیم که منطقی به بازار مورد نظر و بسته شدن آن نداشته باشیم.

همچنین بخوانیم:ثروتمند شدن به شیوه بیل گیتس

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *