ویدئو مارکتینگ، تاثیرگذارترین روش بازاریابی

امروز تصمیم داریم تا تاثیرگذار ترین نوع و روش بازاریابی یعنی ویدئو مارکتینگ را به شما آموزش بدهیم.

ما هرروزه از صبح ک بیدار میشویم تا شب که به خواب میرویم دربرابر محتوا های زیادی چه در خیابان ،چه توسط رادیو وتلویزیون و چه توسط فضای مجازی و اینترنت یا کتاب ها و روزنامه ها قرار میگیریم.اما تا به حالا توجه کرده اید که کدامیک از این محتوا ها را به خاطر میسپارید ؟!؟

به جرائت میتوان گفت که شما محتوا های بصری به ویژه ویدئو هایی را که میبینید به خاطر میسپارید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ(  Video Marketing ) یا بازاریابی ویدئویی یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است که طی آن با ساخت یک ویدئو ویا کلیپ چند دقیقه مفهوم مورد نظر خود را به مخاطب هدف خود میرسانیم.

اغلب این ویدئو ها جنبه تبلیغاتی دارند و برای شناساندن و جذب مخاطب به یک برند خاص تولید میشوند.

پس ویدئو مارکتینگ مهمترین روش برای تولید محتوا برای بازار هدف است.غالب تبلیغات هایی که ما می بینیم و به خاطر میسپاریم تبلیغات های ویدئویی هستند.

چرا باید از ویدئومارکتینگ استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا گفتیم ما در بین محتوا هایی که اغلب با آن ها سروکار داریم یشتر از همه ویدئو ها را به خاطر میسپاریم و از آن ها تاثیر می پذیریم.

ولی چرا؟!!

ویدئو به دلیل انتقال احساسات به شما باعث میشود تا شما یک موضوع خاص را به خاطر بسپارید.به طور مثال وقتی شما کلیپ تبلیغاتی یک محصول خوراکی را میبینید ،حس خوشمزه بودن و لذیذ بودن رو از این فیلم تبلیغاتی دریافت میکنید.یا در تبلیغی دیگر ویدئو تلاش میکند که حس پرکاربرد بودن یک وسیله رو به شما القا کند.

حالا این حس که دارد به ما منتقل میشود هر چقدر مثبت تر باشد، باز نشر آن بیشتراست.محتوا های ویدئویی که پیام آن ها نشان دهنده یک شگفتی است بیشترین بازنشر رو دارند و پیام های غمگین کمترین درصد بازنشر رو به خودشون اختصاص میدهند.

موضوع بعدی در اهمیت ویدئو مارکتینگ ،استفاده از ویدئو درحالیکه جامع و کامل میتواند یکسری اطلاعات در اختیار مخاطب قرار دهد ،آسان نیز هست و بدون صرف انرژی و سختی زیاد مورد استفاده است.

موضوع بعدی مربوط به سئو میشود.قبلا درباره سئو با هم صحبت کردیم .در سئو موتورهای جستجو قادر به بررسی فیلم و تشخیص یونیک بودن آن ها نیستند و در عین حال شما می توانید با کمی وقت گذاشتن و سئو کردن تگ یک ویدئو و نوشن توضیحات برای آن ،ویدئو را سئو کرده و رتبه سایت خود را افزایش بدهید.

معایب و مشکلات ویدئو مارکتینگ

ویدئو گران است

چه ساخت و چه استفاده از ویدئو گران است.در هنگام ساخت برای تهیه وسایل و تهیه ویدئو شما باید هزینه بیشتری نسبت به تولید انواع دیگر محتوا مصرف کنید و موضوع دیگر این است که برای دیدن ویدئو اینترنت باید مصرف کنید که مجددا شامل هزینه می شود.

ساخت ویدئو زمانبر است

ساخت فیلم با کیفیت زمانی زیادی را به خود اختصاص میدهند.وگاها ما زمان زیادی برای تولید محتوا نداریم.

همانطور که گفتیم برای ویدئو مارکتینگ بازنشر یک محتوا بسیار حائز اهمیت است.پس محتوا ساخته شده باید وایرال یا همان ویروسی باشد تا بازنشر برای آن صورت بگیرد.

محتوای ویروسی،بازنشر بیشتری دارد.

حس های ویروسی و دلبر که باعث وایرال شدن یک محتوامیشوندعبارتند از:

  • خوشحالی
  • شگفتی
  • تحسین
  • رضایت
  • امید
  • عشق
  • مراقبت
  • افتخار
  • قدردانی

نکته:

برای تولید محتوا ویدئو بهتر و تقویت آن باید دایره لغات بالایی داشته باشیم و اینکه بتوانیم یک موضوع را یا محصول را به بهترین نحو توصیف کنیم.اگر بتوانیم خیلی خوب توصیف و روایت کنیم میتوانیم محتوای خوبی را نیز تولید کنیم.

برای تقویت این کار باید خواندن و نوشتن خود را تقویت کنیم.زیاد بخونیم زیاد بنویسیم و به خصوص بسیار شعر بخونیم چون شعر ها مظهر تجلی توصیف یک موضوع هستند.

اشکال یا شیوه‌های تولید ویدئو

  • ویلاگ ها یا همان بلاگ های ویدئویی : شامل وبلاگ هایی میشود که محتوا آنها در قالب ویدئو عرضه میشود.
  • آموزش:در تولید محتوا یک اصل مهم وجود دارد و آن این است که هر جا کم آوردید محتوا آموزشی تولید کنید این اصل در ویدئو مارکتینگ هم صدق میکند.
  • زندگی عادی و روزانه یا همان سبک زندگی :امروزه بلاگر ها به کمک این روش پول فراوانی بدست می آورند.
  • مصاحبه با افراد معروف یا کارشناسان:افراد معروف بدلیل داشتن طرفدار های زیاد باعث جذب مخاطب میشوند.
  • وبینارها یا کلاس ها و رویدادهای آنلاین:بدلیل کمبود وقت و مشغله زیاد مردم این شکل از محتوا جایگاه خود را به خوبی در بین مخاطبان پیدا کرده است.
  • نقد و بررسی :در این روش مزایا و یا معایب و ویژگی های یک محصول رو بیان میکنیم.
  • تائید ها:در این روش فرد جلوی دوربین رفته و تجربه خود از استفاده یک محصول را بیان میکنید.
  • انیمیشن ها :این روش امروزه به خصوص به کمک طتز بسیار موفق بوده و توانسته مخاطبان زیادی را به خود اخنصاص دهد.
  • پشت صحنه ها:پشت صحنه ها همیشه محبوب و جذاب بوده اند چه برای فیلم و سریال ها ،چه پشت صحنه تولید یک محصول که امروزه شاهد هستیم برای اعتماد سازی یک محصول از پشت صحنه تولید آن محصول فیلم تولید میکنند.
  • پخش زنده ها و لایو ها که در فضای مجازی نیز مخاطب زیادی دارد.
معروف ترین ویلاگ ها

پلتفرم ها و کانال های انتشار ویدئو ها:

وبلاگ های ویدئویی که معروف ترین آن ها یوتیوب هست البته در ایران فیلتر هست ولی آپارت به عنوان ویلاگ ایرانی در دسترس و بسیار مکان مناسب برای انتشار ویدئوهای شماست.

جایگاه پرطرفدار بعدی به اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی است تعلق میگیرد البته با این تفاوت که در آن کلیپ های یک دقیقه ای بیشترین کاربرد را دارند.

جایگاه بعدی نیز به شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام ،واتساپ و.. تعلق میگیرد.

تحلیل زمانی برای بازدید ویدئو :

طبق نتایج بدست آمده در ۱۰ ثانیه اول ویدئو،ما ۳۰ درصد ریزش مخاطب داریم و اگر ویدئو ۱ تا ۲ دقیقه به طول بیانجامد ما ۷۰ درصد از مخاطبین مان را از دست میدهیم.و اگر مخطبانی تا ۶ دقیقه ویدئو را تماشا کنند عملا ریزش دیگر نداریم و مخاطب ما محتوای ما را به طور کامل پسندیده است،و برای آن وقت میگذارد.

پرکاربردترین ابزارهای ساخت ویدئو:

 Filmora9 Business

بی شک اولین برنامه و نرم افزار مورد نیاز و پرطرفدار برنامه filmora9 هست.

Powtoon

نرم افزار و سایت بعدی بیشتر به مبتدیان عزیز توصیه میشود ولی برنامه کاملا کاربردی و مفیدی است.

Wistia

بی شک برای ساخت یک ویدئو منحصر به فرد نیاز به یک برنامه با کلی ویژگی و امکانات داریم که همه در wistia می تونیم پیدا کنیم.

از وقتی که برای مطالعه گذاشتید،سپاسگزارم.

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *