استاد بانک،استارتاپی از جنس موفقیت

معرفی استارتاپ استاد بانک:

استادبانک پلتفرم و سامانه انتخاب آنلاین معلم خصوصی است. در سایت استادبانک شاگردان می توانند در دروس مدرسه، دانشگاه، مهارتهای نرم افزاری، موسیقی و سایر مهارتها، لیستی از اساتید مصاحبه و تایید شده را مشاهده کنند و استاد موردنظر را انتخاب کنند.

درحاشیه  نشست توسعه کارآفرینی تحت عنوان‹ کسب وکار از ایده تا اجرا › که با همکاری مرکز رشد واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین  صورت گرفت تیم پین استارتاپ مصاحبه ای با مهندس محمد فراهانی هم بنیان گذار استارتاپ استاد بانک انجام داد که در ادامه بخشی از آن را برای شما به اشتراک میگذاریم تا بتوانیم معرفی کامل تری را از استارتاپ استاد بانک داشته باشیم.

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،معرفی استاد بانک

استاد بانک چگونه شکل گرفت؟

استاد بانک در اسفند سال۱۳۹۲ توسط تیم سه نفره از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف  تاسیس شد و تا امروز نیز فعالیت خود را ادامه داده است.این تیم زیر نظر شتابدهنده دانشگاه شریف فعالیت خود را آغاز کرده ودر شروع کار برای تامین بودجه مالی خود از سرمایه گذار فرشته استفاده کرده است.

محمد فراهانی مدیر و هم بنیان گذار استاد بانک از شروع خودشان اینگونه یاد میکند:

«من ودوستم امیر که هردو از بنیان گذاران استاد بانک هستیم هم ورودی در رشته ارشد MBA در دانشگاه  صنعتی شریف بودیم وقبل از اینکه استاد بانکی باشد پروژه های زیادی را باهم انجام داده بودیم نفر سوم گروه ما وحید ؛هم اتاقی امیر در خوابگاه بود که دانشجوی ارشد نرم افزار دانشگاه  شریف بود و آشنایی ما از آنجا رقم خورد.»

وی با تاکید براینکه روابط دوستانه ای که داشتند در پیشبرد استاد بانک بسیار موثر بوده به سوالات ما نیز در زمینه پاسخ دادند.

داشتن روابط دوستانه شما بعد از همکار شدن تغییری نکرد؟

«نمیتوان گفت بی تاثیر بوده چون بحث های کاری وجود دارد.بعضی اوقات که مشکل فنی پیش می آمد چون باهم دوست بودیم بعد از صحبت های جدی شروع به بگو بخند میکردیم چون صحبت های دیگر غیرکاری نیز باهم داشتیم ،زمانی که شما با کسی صرفا صحبت کاری داشته باشید روی همه مسا ئل سایه می اندازد اما دوستی ما باعث میشد که بحث کاری را زودتر حل کنیم.»

میتوان گفت که دوستی شما صادقانه بوده؟چراکه بسیاری از تیم هایی که دوستانه تشکیل شدند در ادامه به مشکل خورده اند!

«دوستی ما تاثیر بسیار مثبتی روی کار ما داشته و هرکدام از ما نیز دارای مهارت هایی بودیم که برای جلو بردن استاد بانک لازم بود.هیچ وقت هم هیچ کدام یک از اعضا را به خاطر اینکه صرفا دوست بوده ایم تحمل نکردیم.»

دربین شما آیا کسی بوده که اهرم فشار باشد و بگوید کار بیشتری انجام داده ام؟

«نه هرگز این چنین نبوده است.هرسه نفرما به یک اندازه وقت میگذاشتیم.حتی اگر حس میکردیم یکی از  اعضا کم کاری میکند سعی میکردیم با گفتگو حلش کنیم ؛دلیل کم کاری را جویا میشدیم وحتی کمک میکردیم که مشکل دوستمان حل شود.»

مصاحبه با استاد بانک در پین استارتاپ

در ادامه صحبت را با نگاهی تخصصی تر ادامه دادیم:

دانشگاه چقدر روی تشکیل تیم شما سهیم بود؟

«دانشگاه فضا را ایجاد میکند،مثلا شما میبینید که دوستتان هم کاری را شروع کرده و برای شما ایجاد انگیزه میشد .بیشتر اساتید بچه ها را به این سمت سوق میدادند.بعضی ها نیز ممکن بود منع کنند ولی اکثر اساتید میگفتند که باید در کنار رشته تان کار کنید.»

آیا میزان جذب سرمایه شما مناسب بوده؟چگونه منابع مالی خودرا هدایت میکردید؟

«در آن مقطع بله.جذب سرمایه به اعضای تیم این امید را میدهد که کارشان ارزشمند است و آدم های دیگری هم این فکررا میکنند هرچند در حال حاضر درآمد ما کم است ولی این دید وجود دارد.ما در ماه دارای هزینه های ثابتی هستیم مثل نیروی انسانی که امروز سرکار هم نروم باید پرداخت کنم تعطیل بشوم یا بهترین فعالیت را هم در حوزه مارکتینگ داشته باشم بازم هست.به همین خاطر ما هرماه هزینه نیروی انسانی را میدادیم ولی روی حوزه مارکتینگ کم خرج میکردیم.میتوانستیم وارد قسمت هایی شویم که رشد سریع تری را داشته باشیم.شاید حدود ده درصد از سرمایه جذب شده به بطالت رفته باشد.»

اگر با تجربه الان به  عقب  برگردید چگونه هزینه میکنید؟

روی هر دو بال مارکتینگ وسرویس مشتری هزینه میکردم و حتی هزینه بیشتری صرف تست گرفتن های اولیه میکردم.

استادبانک
نظرشما در رابطه با دیجیتال مارکتینگ چیست؟

«فکر میکنم هر گروهی باید همه کانال های مارکتینگش را تست بگیرد وهزینه زیاد قبل از تست گرفتن نکند.ممکن است من فکر کنم که سوشال خیلی به دردما بخورد اما با یک رویه ای وارد آن شوم که همه وارد شده اند ،شبیه ما بوده اند و نتیجه هم گرفتنه اند اما من نتیجه ای نگیرم.یعنی قبل از اینکه بگوییم  مدیایی بدرد میخورد و یا ماهیت مدیا چیست باید بگویم نحوه عمل  واجرای ما در آن بسیار تاثیر گذار است.»

همکاری شما با شتابدهنده شریف چگونه بود؟

« از آنجا شروع به کار کردیم ویکسالی آنجا بودیم .با ما همکاری کردند و پولی را هم در اختیار ما قرار دادندو ما نیز جزو تیم های خوبشان بودیم. سرمایه گذار مان را هم در همان موقع  به واسطه نشست هایی که در شتابدهنده برگزار میشد پیدا کردیم.با اینکه خیلی برنامه مشخصی هم ارایه ندادیم اما از ما حمایت شد و سرمایه گذار این اعتقاد را داشت که عمل  ما از برنامه جلوتر است. آن ها نیز تایید کردند که تیم ما تیم خوبی بود و کارراهم خوب جلو میبرد.»

اگر به گذشته برگردید ترجیح میدید داخل یک کمپانی بزرگ کار کنید، از ایران بروید یا استاد بانک را ایجاد کنید؟

«استاد بانک.میتوانستم خیلی راحت بورس بگیرم واز ایران بروم چون دانشجوی خوبی هم بودم ولی این گزینه برای من رد شده بود.بین شرکت بزرگ واستاد بانک من بازهم استاد بانک را انتخاب میکنم.»

مهم ترین نیروی متخصصی که بعد از شروع کار استخدام کردین چه کسانی بوده اند؟

«نیروی فنی بوده اند. درحال حاضر نیروی مارکتینگ داریم و میتوان گفت در بخش فنی خودکفا شده ایم.»

استاد بانک چگونه فعالیت میکند:

استاد بانک با استفاده از دانش روز سعی در ایجاد سیستم ارتقا یافته وبا کیفیت تر برای فضای آموزش و تدریس خصوصی در کشور دارد.استاد بانک در کنار توسعه بازار خود سعی میکند خدمات بهتری را برای شاگردان ارائه دهد.

استاد بانک با همه معلم های ستاره دار مصاحبه حضوری و یا تلفنی داشته وتمامی اساتید آن از زیر فیلتر قوانین تعیین شده رد میشوند به طوری که رزومه کاری آن ها کاملا چک میشود و مورد ارزیابی استاد بانک و مراجعه کننده قرار میگیرند.استاد بانک با در اختیاردادن قیمت شفاف  ومناسب،معلم قابل اعتماد و خبره ،بررسی میزان موفقیت دانش آموزان  ،ایجاد امنیت برای معلم و دانش آموز ،فراهم کردن بستر اطمینان ،نظرسنجی و شناسایی نیاز تحصیلی دانش آموز خود را به یک منبع قابل اعتماد و متمایز تبدیل کرده است.

استادبانک

افتخارات استاد بانک:

علاوه بر موفقیت تیم استاد بانک در شکل دهی هر چه بهتر خود و ارایه خدمات به چند هزار دانش آموز،پربازدید ترین سایت در حوزه تدریس خصوصی است و تنها اپلیکیشن موجود برای انتخاب معلم خصوصی است.

استاد بانک درسال ۱۳۹۶ به عنوان استارتاپ برگزیده دانشگاه صنعتی شریف انتخاب شد.همچنین توانسته است که با تایید معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی ارتقا پیدا کند.

در انتها برای استاد بانک آرزوی موفیت روز افزون داریم و امیدوار هستیم که بتواینم با تجربیات حاصل از استارتاپ های موفق قدم های قوی تری را در بخش استارتاپ ایران شاهد باشیم.

همچنین بخوانیم:ویدئو مارکتینگ، تاثیرگذارترین روش بازاریابی

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *