تکنیک های طلایی تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

بحث تولید محتوا از زمانی که اولین کتاب به وجود آمد ایجاد شد.

اما امروزه منظور از تولید محتوا در فضای اینترنت، تولید هرگونه

  • مطلب متنی
  • تصویری
  • ویدئویی

برای وبسایت ها، کانالها و صفحات اجتماعی است. محتوا می تواند یک مقاله متنی مفصل، یک فایل صوتی یا حتی یک عکس با کمی توضیحات باشد .

اگرچه تولید محتوا برای رسانه‌های چاپی هم وجود دارد اما بحث ما درباره تولید محتوا اینترنتی است.

یک وبسایت هر چقدر که طراحی خوب و جذابی داشته باشد، تا زمانی که از محتوای خوب برخوردار نباشد مورد توجه کاربران قرار نخواهد گرفت .شما برای تولید محتوا، هم می‌توانید با ترجمه کردن مقالات خارجی روز دنیا منبع اطلاعاتی خود را به دست آورید و هم می‌توانید از ابتدا با یک کار تحقیقی، خودتان اقدام به تالیف یک محتوا بکر و ناب نمایید.

بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت: تولید محتوا یک کار تخصصی است که غذای لازم برای زنده ماندن وبسایت ها را فراهم می کند و آشپزهای این غذا باید بر مسائل مربوط به کسب و کار مورد نظر تسلط داشته باشند.

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

تکنیک های تولید محتوای خوب

برای تولید یک محتوای خوب و جامع باید از ویژگی های محتوای خوب مطلع باشید تا در تولید محتوای با کیفیت و مورد قبول گوگل در وب سایت خود با مسئله ای روبرو نشوید از جمله ویژگی های محتوای خوب عبارتند از:

کپی نبودن محتوای تولید شده

در صورتی که به بازنشر کردن مطالب سایت های دیگر بدون ایجاد کوچک ترین تغییری بپردازید، موتورهای جستجوگر به سرعت کپی بودن مطلب شما را متوجه می‌شوند و از نتایج خود حذف می کنند. چرا که همان مطلب را از وب‌سایت دیگری دیده‌اند و دوست ندارند که جستجوگر، مطالب تکراری را مشاهده کند، بلکه در هر نتیجه‌ی جستجوی خود، مطالب جدیدتری راجع به موضوع مورد نظر را ببیند.

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

عنوان هر مطلب مانند اسم آن است.

همانطور که برخی از اسم ها به دفعات شنیده شده اند و جذابیت خاصی در ذهن شنونده ندارند، اسم های خاص و در عین حال با معنا می توانند به عنوان عاملی جذاب در جذب مخاطب برای دنبال کردن محتوای تولیدی شما باشند. عنوان شما باید کاملا روشن و جذاب باشد. داشتن عنوانی جذاب و گیرا بدیهی ترین نیاز یک محتوای مناسب است و نیاز به توضیح اضافی ندارد.

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

تصویر داشتن محتوا

هیچکس دوست ندارد سراغ مطلبی برود که تماما متن بوده واز هیچ تصویر و .. در آن استفاده نشده است.

تصاویر مرتبط با مطلبب و با کیفیت بالا و نیز به کارگیری نمودارها و جداولی که می توانند نقش مقایسه کننده داشته باشند و به مخاطب کمک کنند با یک نگاه کلیات کحتوای شما را متوجه شوند

از نکاتی هستند که در یک تولید محتوای خوب باید حتما به آن توجه شود.

مختصر و در عین حال مفید بودن محتوا

به جای حاشیه رفتن و بیان مطالب طولانی، به سراغ اصل مطلب برودید

مختصر و مفید مطلب خود را بنویسید.

درصورتیکه موضوع هدف شما طولانی است و احتیاج به توضیحات دارد

مطلب خود را به دو یا چند بخش تقسیم کنید و در پست های مختلف منتشر کنید.

انتشار دادن محتوا در رسانه های مناسب

نکاته مهم در تولید محتوا و موفقیت آن در رسیدن به دست مخاطب خاص، انتخاب رسانه مناسب برای انتشار است.

با شناسایی رسانه هایی که مخاطبان شما به احتمال زیاد از آن به صورت روزانه و مرتب استفاده می کنند، مطالب خود را به خوبی به دست مخاطبان خود برسانید.

جذاب بودن محتوا

برای جذاب کردن مطالب خود علاوه بر انتخاب عنوان و تصاویر مناسب، به سراغ مطالبی بروید که ترند (Trend) سرچ های فعلی هستند.

با استفاده از Google trends می توانید مطالبی که جزو برترین سرچ های روزانه بوده پیدا کنید و با تولید محتوا بر روی آن ها از موج ایجاد شده استفاده کنید.

چک کردن محتوای وب سایت رقیب

سعی کنید از دنیای اطرافتان و آن چیزی که میگذرد بی خبر نمانید.

بررسی مطالب منتشر شده توسط رقیبان و بررسی بازخوردها قطعا کمک خواهد کرد تولید محتوای بهتری داشته باشید.

در نظر گرفتن نیاز کاربران

گاهی مطالب تولید شده مناسب است ولی به دلیل اینکه مورد نیاز کاربران شما نیس بازخورد مناسبی دریافت نمیکند.

قبل از تولید هرگونه محتوای تخصصی، مطمئن شوید مخاطبان شما به دنبال چه موضوعات و مطالبی هستند و بعد بر اساس اولویت بندی های موجود به تولید و منتشر کردن آن ها بپردازید.

در نظر گرفتن نیاز کاربران

تولید مقالات آموزشی

آموزش و مطالب آموزشی از محتواهایی هستند که هیچگاه از دور خارج نمیشوند.

اگر مطالب شما کیفیت مناسب داشته باشند و احتیاجات بازار را درنظر گرفته باشند همواره با اقبال مواجه میشوند.

چرا که همواره همه ما به دنبال یادگیری هرچه بیشتر هستیم.  

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

بسیاری از مردم برای سرچ کردن به نوشتن یک یا چند کلمه کلیدی (Key word) بسنده می کنند.

بقیه ماجرا را میگذارند به پای خود گوگل!

استفاده از کلید واژه های مناسب و هشتگ های خاص می توانید شانس دیده شدن مطلب خود توسط مخاطبانی که به صورت اتفاقی به سرچ می پردازند را افزایش دهد.

همچنین تولید محتوای با کیفیت از اولویت های اصلی سایت می باشد و نیازمند وقت زیادی هست.

زمانیکه شما محتوایی را بدون فریب دادن گوگل تولید کنید در حقیقت محتوای تولید شده شما نشان دهنده صداقت شماست برای گوگل اهمیت بیشتری دارد.

پس به هیچ عنوان در فکر فریب دادن گوگل نباشید

زیرا این کار به ضرر شما خواهد بود و سایت شما توسط گوگل جریمه شود واصلا برای وب سایت شما خوب نیست.

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *