ZARA ، برند محبوب پوشاک برای هر قشری

ZARA یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین برند های پوشاک جهان برای آشنایی بیشتر با این برند در این مقاله همراه ما باشید .

ZARA
ZARA

تاریخچه برند زارا :

داستان زارا (zara) یکی از ارزشمندترین برند های پوشاک در جهان، از شهری کوچک در ساحل اقیانوس اطلس آغاز می‌شود.

گالیسیا، ایالتی ساحلی در شمال اسپانیا و موطن ژنرال فرانسیسکو فرانکو است. مدت‌ها قبل از اینکه گالیسیا به میزبانی یکی از ارزشمندترین برند‌های دنیا مشهور شود، به آمار بالای مهاجرت ناشی از فقر ساکنانش شهرت داشت. در طول قرن بیستم میلادی، صدها هزار «گالیسی» به دلیل فقر شدید به کشورهای دوردستی چون آرژانتین مهاجرت می‌کردند.

زارا یک برند اسپانیایی است که در سال ۱۹۴۱ توسط آمانسیو اورتگا تاسیس شد. برند زارا در واقع یکی از اصلی ترین برندهای گروه ایندیتکس است که در معرفی آنها باید بگوییم این گروه یک سری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند و شامل برندهای دیگری مانند ماسیمو دوتی، برشکا و… هم می‌شوند. نام برند زارا در ابتدا برگرفته از فیلم زوربا به همین نام انتخاب شده بود ولی از بدشانسی اورتگا، در نزدیکی او فروشگاهی به همین نام وجود داشت و با مراجعه صاحب آن فروشگاه آنها مجبور به تغییر نام شدند، اما بخاطر اینکه قالب سردر مغازه را سفارش داده بودند در نهایت زارا انتخاب شد.

ZARA
ZARA

ویژگی بارز برند زارا :

از ویژگی های خاص این شرکت این است که او هیچگاه برای خود تبلیغات نکرد ولی همواره علاقه داشت که مغازه های خود را در بهترین و لوکس ترین نقاط شهرها برپا کند. مثلا در سال ۲۰۰۳ یکی از شعب خود را در یک سینمای تاریخی در الچه راه اندازی کرد.

از ویژگی های منحصر به فرد زارا چابک بودن آن است. اکثر برندهای مطرح دنیا که در کشورهای مختلف شعبه دارند، سالی دو بار اجناس را به شعب خود ارسال می کنند ولی زارا این کار را هرسه هفته یکبار انجام می دهد. زارا همواره انبارهای خود را به روز نگه میدارد. یعنی اگر شما مدل یا جنسی را امروز در یکی از فروشگاهها دیده باشید احتمالا تا دو هفته آینده دیگر آن را پیدا نمی کنید، چون زارا محصولات خود را زود به زود تغییر میدهد و چون قیمت های محصولات پایین هستند به زودی به فروش می رسند.

موسس برند زارا :

 آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا 

اورتگا در ۱۴ سالگی درس و مدرسه را رها کرده و به همراه پدرش به عنوان کارگر در راه آهن مشغول به کار شد. این شغل برای او جذاب نبود به همین دلیل به عنوان یک کارگر در یک مغازه پیراهن دوزی به نام ” گالا” مشغول به کار شد. چون به این کار علاقه داشت تصمیم گرفت که برای خود یک فروشگاه دوخت و فروش لباس ارزان قیمت ولی مطابق مد روز راه اندازی کند.

 آمانسیو اورتگا، در حال حاضر در هفتمین دهه زندگی خود قرار دارد و دقیقا ۷۶ ساله است. سومین مرد ثروتمند دنیا علاقه چندانی به انجام گفتگوهای رسانه ای ندارد، و همین امر دیدن یک گزارش تصویری از زندگی اش را جذاب تر می کند.

آقای اورتگا هم اکنون ثروتمندترین مرد اروپاست و حتی از وارن بافت، سرمایه دار نامدار آمریکایی هم پیشی گرفته است.

کاترین میدلتون، عروس خانواده سلطنتی بریتانا، یکی از شناخته شده ترین هواداران پرو پا قرص این برند در دنیاست.

همچنین بخوانید : کیا موتورز ، شرکت خودرو سازی کره ای (KIA MOTORS )

لوگوی زارا :

ZARA
ZARA

در حالی که در سال ۲۰۱۱، تغییر برند و لوگو شرکت زارا شامل حروف انگلیسی بزرگ با فاصله‌های نسبتاً زیاد در میان آنها بود، در طرح جدید خبری از این شکاف سخاوتمندانه نیست. طراح لوگو جدید زارا شخصی جز فابین بارون (بنیانگذار موسسه Baron & Baron) نیست که بخاطر لوگوهای منحصر به فرد خود در حوزه گرافیک شناخته شده است.

فابین بارون به عنوان مسئول هدایت و کنترل لغو بسیاری از مارک‌های لوکس در بازار است که می‌توان به Dior و Maison Margiela اشاره کرد.

در طرح جدید لوگوی جدید زارا فاصله بین حروف به شدت کمتر شده‌اند و بخش کناری حروف با یکدیگر ترکیب شدند. از دیگر ویژگی‌های این تغییر لوگو، قرار گرفتن یک منحنی کوچک در قسمت پایین حرفه‌ای Z و R است که تا حدود زیادی خوانایی لوگو را کاهش داده است.

البته می‌توان ادعا کرد که این منحنی تا حدودی باعث ایجاد تمرکز بر روی این دو حرف شده و نگاه بیننده را به سمت خود می‌کشاند.

سیاست‌های تبلیغ و فروش زارا :

ZARA
ZARA

در بخش تبلیغ، Zara زارا عموما محل‌های پر رفت ‌و‌آمد را برای نشان دادن خود انتخاب می‌کند البته در مجموع این شرکت به صرف هزینه‌های زیاد برای تبلیغ اعتقاد ندارد و این هزینه را صرف انجام امور اجرایی و بالابردن تنوع و کیفیت محصولاتش می‌کند.

عنوان شده که زارا تنها  0/3  درصد از فروشش را صرف تبلیغ می‌کند که در مقایسه با رقم ۳/۵ درصدی رقیبانش عدد کمی به حساب می‌آید. در خصوص حوزه فروش و حراجی‌ها، zara  زارا سیاست‌های زیرکانه خود را دارد، تنوع محصولات و دیگر سیاست‌های زارا موجب شده تا تنها ۱۸ ‌درصد محصولاتش در فصل مقرر به فروش نرود و مجاب شود تا آنها را در حراجی‌ها بفروشد .

محبوبیت برند زارا در جهان :

ZARA
ZARA

زارا یکی از مشهورترین برند های جهان است. 

شایدبرخی از افراد فکر کنند با وجود برندهاى مشهورى همچون شَنل (Chanel)، هرمس (Hermès)، لویى ویتون (Louis Vuitton)، گوچى (Gucci) و امثال این برند هاى سرشناس و نامدار جهانى زارا حرفى براى گفتن ندارد ولى زارا خصوصیات خاص خود را دارد. گر چه محصولات این برند داراى کیفیت کمترى در مقایسه با محصولات برندهاى خاص و  برند هاى اوت کوتور (فرانسوی: Haute Couture) مى باشند و البته محصولات زارا قیمت  بسیار ارزان تر نیز دارند که در ضمن این برند به دلیل تنوع محصولات و شیوه منحصر به فردى که دارد طرفداران خاص خود را دارا مى باشد که افراد معمولى جامعه و حتى مشهور را شامل مى شود.

شهرت بین المللی زارا برای قیمت های شگفت انگیز مناسب اجناس این برند و سبک استایل این برند است که دلیل محبوبیت این برند در سال ها متولى مى باشد. زارا همیشه آخرین طرح هاى به روز و مد را ارائه مى نماید که مطابق آخرین مد روز جهان هستند که به همین دلیل داراى طرفداران زیادى در سراسر جهان مى باشد، به خصوص میان افراد تنوع طلب که همه دنبال طرح هاى جدید و آخرین مدل هاى دنیا مد مى باشند.

معرفی دو محصول محبوب زارا :

کت هاى چرم از مجموعه زمستان ٢٠١٧ زارا:
ZARA
ZARA

در سال ٢٠١٧ میلادى، کت هاى چرم زارا با یقه و سر آستین هایى از پشم گوسفند  یکى از محبوبترین  ترندهاى آن سال بودند که بین طرفداران این برند رایج و پر طرفدار شده بودند.

کت و شلوارهاى رنگ پاستل از مجموعه زمستان ٢٠١٨ زارا:
ZARA

در سال ٢٠١٨ میلادى، یکی از پر فروش ترین پوشاک  برند زارا کت و شلوار در رنگ هاى پاستل در رنگ هاى صورتی کم رنگ، لیمویى، آبی روشن و سبز نعناعى بودند که به ترند محبوب آن سال تبدیل شدند. در ماه فوریه در هفته مد روز لندن (London Fashion Week) در همه جا دیده مى شدند.

منبع : شرکت پین استارتاپ

به اشتراک بگذارید:
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *